14 Şubat 2015 Cumartesi

Süt Receli

Sut recelini aslinda baska bir tarif ararken buldum. Ne aradigimi tam da bilmeden; kremamsı karamelli faln filan derken denesem iyi olacak dedim belki budur aradigim. Yillar once yedigim ceviz kurabiyenin icindeki kremaydi aradigim. Hadi dene dedim kendi kendime 😊Basladim sutu kaynatmaya sekerini ekledim. Kaynamaya baslayinca attim karbonati icine ve tahmin ettiginiz gibii fosssss gitti firin neyse dedim devam kaynattikca kaynattim. Bu arada bir paket krema ekledim. Kaynamasini krema da uzatti galiba. Hazir sut kullandim yagsiz diye kremada ekledim. 1 saatten fazla pisirdim. Vee sonunda oldu. Sut recelim hazir. Sogumasini da bekleyemedim baktim tadina veee sonuc aradigim tat bu simdi sira kurabiyelerde 2 defa denememe ragmen kurabiye tam istedigim gibi olmadi ama denemeler biter mi bitmezzzz bulana kadar devam :)

Malzemeler;
1 litre süt
1 cay kasigi karbonat
1 bardak kadar seker
Sut yagsizsa 1 paket hazir krema ya da kaymak

Yapilisi;
Sut ve şekeri tencereye koyuyoruz. Derin bir tencereye ama yoksa taşabilir dikkat :) kaynamaya başlayınca 1 cay kaşığı karbonatı ekleyip sürekli karıştırarak koyulaşana kadar pişiriyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder